Tuesday, August 4, 2009

Motivasi

Perhimpunan rasmi setiap pg Isnin dimanfaatkan oleh guru-guru untuk menyampaikan informasi terkini tentang aktiviti semasa sekolah. Sesi motivasi turut diselitkan bagi meningkatkan keyakinan dan komitmen pelajar menuntut ilmu. Pagi 3 Julai 2009 lalu, aku buat kali kedua berkongsi pengalaman dgn pelajar ttg pengalaman menuntut ilmu. Semuanya atas rasa tanggungjawab membantu dan mengejutkan pelajar yang sebahagian besarnya masih leka dalam kepompong keseronokan hidup remaja. Sebahagian yg lain sedang terpenjara dalam kepompong sosio ekonomi yang tidak menggalakkan perkembangan ilmu. Perkara yang disentuh :

i-Allah kurniakan akal fikiran yg setara bagi setiap insan. Kapasiti yg sama. Apa yg membezakannya adalah usaha menggunakan potensi fikiran yang ada. Org yang lebih berjaya bukan lebih bijak drpd yg kurang berjaya, sebaliknya mereka menggunakan sepenuhnya potensi yang ada.

ii-Meletakkan tanggungjawab meningkatkan prestasi sekolah di bahu pelajar. Merekalah harapan sekolah. Sekolah hanya akan melonjak jika pelajar mempamerkan prestasi cemerlang dlm peperiksaan. Guru tiada kuasa, hanya sebagai pembimbing.

iii-Mereka juga harapan ibu bapa. Kejayaan mereka akan membanggakan keluarga dan mengangkat taraf hidup keluarga.

Bertugas sebagai GPK memberi ruang yang lebih untuk mengenengahkan idea yg masih panas. Terima kasih kpd warga sekolah yg memberi kepercayaan sekali lg utk berbakti kepada agama, bangsa dan tanah air.





J0han Pertandingan Masakan Negeri Pahang 2009.
Pertandingan diadakan pd 31 Julai 2009 di Raub.
Tahniah Nurfazilah dan Faridah.



Seramai 20 orang pelajar mengikuti program SEKKOP dengan bimbingan ANGKASA.
Terima kasih ANGKASA yg turun bersama sejumlah peruntukan.
Program diadakan pd 21 Julai 2009.


Guru-guru penasihat pasukan yang bertanding berada di tepi gelanggang memberi sokongan kepada pasukan masing-masing.
Kejohanan yang melibatkan kategori menengah atas dan menengah rendah ini bermatlamat membantu pelajar meningkatkan markah kokurikulum dalam penilaian kokurikulum yang akan dilaksanakan sebelum sesi 2009 berakhir. Bakat terpendam dlm kedua-dua sukan ini dapat dicungkil dan dikenalpasti.
Kejohanan Bola Sepak dan Bola Jaring SMKSP 2009
berlangsung pada 28 hingga 29 Julai 2009.

Dua orang mantan gpk kokurikulum turut turun padang.
En. Mohd Rosdi Ismail dan Tuan Hj Aminuddin Md Dom.

Pelajar sedang beraksi dalam pertandingan bola jaring.

Pengarah Program yang berdedikasi. En Mohd Nizam Arshad memastikan
kejohanan yang berlangsung lancar dan mencapai objektifnya.

2 comments:

  1. Syabas.....

    anda telah menunjukkan kualiti m princ yang hebat...

    proses pengajaran dan pembelajaran lebih penting dan bermakna daripada hasil..

    croiman

    ReplyDelete
  2. Bila berilmu, berpengalaman dan berfikir kerja kita akan lebih mudah dan berkesan. tahniah...idea yang baik untuk diutarakan ..tunggu i jadi pengetua next 3 years...he..he.

    ReplyDelete